Wednesday, July 7, 2010

Ayat – ayat Cinta @ SMSAH



     Jitra, 28 julai - Ayat-ayat cinta. Begitulah tajuk utama ceramah motivasi yang telah berjaya diadakan di Masjid Muazzam, Sekolah Menengah Sultan Abdul Halim (SMSAH). Ceramah motivasi ini diadakan di hadapan  semua pelajar putera dan puteri sempena sambutan  Minggu Kesenian Islam 2010 (MIKI) di sekolah tersebut.


Slot ceramah motivasi ini telah disampaikan oleh Penolong Pengarah KRIM kedah Dr.  Hj Arif bin Hj Mat Nor yang juga merupakan pakar motivasi dari QSI Alpha Theraphy & Training. Dalam slot ini, tuan penceramah telah menghuraikan  tentang fitrah semula jadi manusia yang mahukan cinta dalam kehidupan.

Penyampaiaan slot ceramah  telah diselang-selikan dengan tayangan video bagi menarik perhatian dan memberi kesan kepada para pelajar. Di akhir penyampaian motivasi ini, rata-rata pelajar telah diberi kesedaran tentang pentingnya memelihara  cinta Allah s.w.t mengatasi cinta segala makhluk.

Semoga slot movasi seperti ini dapat menaikkan semangat dan membuka lembaran baru bagi  para pelajar dalam mengharungi fitrah kehidupan manusia terutamanya dalam memainkan peranan sebagai remaja muslim.Pihak KRIM kedah mengucapkan jutaan terima kasih kepada pihak sekolah yang telah menjemput  dan memberi kepercayaan kepada kami untuk sama-sama  menjayakan  aktiviti minggu kesenian Islam di sekolah tersebut.


Laporan disediakan  oleh,

Mukeri Mohd Ali
AJK
KRIM Kedah

No comments:

Post a Comment