Thursday, May 13, 2010

Remaja Prihatin Isu Palestin








Jumaat ,7 Mei - Isu palestin merupakan isu yang terus hangat dikalangan umat islam pada hari ini. Justeru Kelab Remaja ISMA Kedah telah dijemput ke sekolah Menengah Sulatan Abdul Halim (SMSAH) bagi megisi slot ceramah selepas maghrib anjuran badan dakwah dan rohani (BADAR) sekolah tersebut.
Pengisian Slot ceramah isu pelestin ini telah disampaikan dengan jayanya kepada lebih kurang 200 orang pelajar putera SMSAH oleh Sdr Mohd Khalil b Hashim selaku pengarah KRIM kedah dibawah tajuk ’Isu Palestin : Apa Peranan Kita?’. Ceramah selama satu jam ini turut diselang-selikan dengan tayangan video Palestin. Antara isi ceramah yang dibentangkan telah menyentuh beberapa aspek kepentingan isu palestin dan sejauh mana wujudnya kesedaran isu pelestin di dalam masyarakat terutama sekali di kalangan remaja pada hari ini.
Di akhir pembentangan, satu motivasi ringkas dan penuh bersemangat turut disampaikan oleh pakar motivasi iaitu Doktor Hj Mohd Arif bin Mohd Nor yang juga merupakan penolong pengarah KRIM Kedah.
Krim kedah mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak sekolah terutama pihak badan dakwah daan rohani yang telah sudi menjumput KRIM Kedah untuk mengisi slot ceramah tersebut.Semoga kerjasama yang terjalin antara BADAR SMSAH dan KRIM Kedah ini akan menjadi pemangkin kepada aktiviti dakwah di sekolah.


Laporan disediakan oleh,
Mukeri bin Mohd Ali
Ahli Jawatankuasa
KRIM Kedah

No comments:

Post a Comment